Corona-virus (COVID-19)

De symptomen van Corona zijn neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest en koorts. Helpt het spoelen van je neus? En worden mijn bestellingen nog wel op tijd geleverd? Op deze pagina vind je informatie met betrekking tot het Corona (COVID-19) virus. Heb je vragen? Stuur ons een bericht.

Alle producten op voorraad / Lokaal vertraging in bezorging

Corona-update 9
(4 mei 2020)

Inmiddels zijn onze voorraden bijgevuld. DHL voorziet lokaal vertragingen.

Gelukkig zijn al onze producten weer op voorraad. Dat betekent dat we geen producten meer aanbieden op nabestelling, maar weer DIRECT šŸ™‚ verwerken en verzenden.

Pakketbezorging

De pakketbezorging in Nederland verloopt bijna zoals normaal. DHL bericht ons wel dat er af en toe lokale vertragingen ontstaan, door een grote hoeveelheid te sorteren en te leveren pakketten, en door ziekte.

LET OP: het blijft voorlopig zo dat DHL de bezorgpunten minder vaak aandoet. Als u niet thuis bent, wordt het pakketje weer meegenomen. Normaal gesproken wordt het dan gelijk bij het dichtstbijzijnde pakketpunt afgeleverd, nu kan dat 24 uur later zijn. Check eerst 24-48 uur bij uw DHL-bezorgpunt voordat u ons een bericht stuurt dat u geen pakket heeft ontvangen.

De achterstand in pakketbezorging in Belgiƫ is voor een groot deel ingelopen. Pakketten worden met ƩƩn tot twee dagen vertraging bezorgd.

Ons advies blijft: bestel op tijd en wacht niet tot het laatste moment.

 

Veel producten weer op voorraad / Verzending Belgiƫ nog vertraagd

Corona-update 8
(17 april 2020)

Vandaag hebben we nieuwe voorraden ontvangen! Dat betekent dat we van veel producten weer voldoende op voorraad hebben.

De NeilMed Sinus Rinse neusdouche voor kinderen en nasaal spoelzout voor kinderen zijn weer op voorraad.
Ook alle piercing aftercare producten hebben we weer ruimschoots op voorraad.
De versie met full stream wordt door NeilMed niet meer gemaakt vanwege te weinig interesse.

Helaas hebben we de NeilMed Sinus Rinse neusdouche met 60 zakjes nasaal spoelzout nog niet ontvangen. Bestel gerust een neusdouche met 60 zakjes nasaal spoelzout. Dan sturen we u tijdelijk de Sinus Rinse Start met extra zoutzakjes handmatig toegevoegd.

We hebben een speciale aanbieding van een startpakket neusdouche in combinatie met 120 zakjes nasaal spoelzout, zodat je toch een neusdouche kunt kopen met voldoende zakjes nasaal spoelzout.

Pakketbezorging Belgiƫ met ruim een week vertraagd

De pakketbezorging in Belgiƫ loopt met meer dan een week achter. Deze vertraging is het gevolg van de volledige lockdown in Belgiƫ als gevolg van de coronacrisis. DHL en Bpost kunnen daardoor maar mondjesmaat pakketten afleveren. Dit ligt helaas buiten onze macht en beseffen dat het heel vervelend is voor onze klanten. We hopen dat de lockdown in Belgiƫ wat versoepeld kan worden, zodat de pakketbezorging weer goed op gang kan komen.

In Nederland verloopt de pakketbezorging zo goed als normaal. In ons systeem zien we dat er soms lokaal vertragingen ontstaan, maar vooralsnog zijn er geen grote vertragingen te melden. Wel blijft het zo dat DHL nog maar Ć©Ć©n keer per dag bij een DHL-servicepunt langs komt. Als je niet thuis bent, en DHL is al langs het servicepunt geweest, dan kan het zijn dat je pakket meegaat en pas de volgende dag bij het servicepunt wordt afgeleverd. Dit kan een vertraging van 24 uur inhouden. De vertraging naar de Waddeneilanden bedraagt 48 uur.

Ons advies blijft: bestel op tijd en wacht niet tot het laatste moment.

 

Sommige producten tijdelijk niet leverbaar

Corona-update 7
(14 april 2020)

Helaas zijn sommige producten door de coronacrisis helaas tijdelijk niet leverbaar. Je kan ze wel nabestellen. Dit betekent dat wij het product niet direct versturen. Zodra de nieuwe voorraden binnen zijn, ben jij dan de eerste voor wie we de verzending op de post doen.

Door het coronavirus zijn er in de Verenigde Staten beperkingen opgelegd en zitten grenzen dicht. Transport en goederen mogen wel doorgaan, maar door alle beperkingen gaat dit langzamer dan gebruikelijk. Ook zijn er veel mensen ziek, met onderbemensing tot gevolg. Helaas kunnen we hier niets aan doen. De hele wereld heeft er zo’n beetje last van. We doen er alles aan om de boel op te jutten šŸ˜‰ zodat we zo snel mogelijk de digitale schappen weer kunnen vullen. Excuses voor eventueel ongemak.

PS: we hebben een speciale aanbieding van een startpakket neusdouche in combinatie met 120 zakjes nasaal spoelzout, zodat je toch een neusdouche kunt kopen met nasaal spoelzout.

 

Vertraging bezorging

Corona-update 6
(10 april 2020)

DHL laat weten dat de pakketbezorging vertraging oploopt.

Het coronavirus geeft online shoppen een boost. Normaal gesproken is er altijd al een voorjaarspiek als het gaat om pakketbezorging door heel Nederland. Nu is die piek extra groot. Uw zending kan daardoor vertraging oplopen. Houd hier rekening mee!

Extra vertraging in Belgiƫ tot 11 april

DHL heeft laten weten dat hun logistieke partner in Belgiƫ een kleine week vertraging heeft in het wegwerken van pakketten. Dit komt door een computerstoring in het sorteercentrum, gecombineerd met een grote piek aan pakketbezorgingen. Uiterlijk 11 april zouden de achterstanden weggewerkt moeten zijn. Houd hier rekening mee!

Track & Trace

Als uw pakket nog niet is afgeleverd, kijk dan eerst via de track & trace code waar uw pakketje is. Als het te lang duurt, neem dan contact met ons op. Dan zoeken wij het voor u uit bij DHL. Door drukte en ziekte bij DHL kan dit langer duren dan gebruikelijk. Helaas ligt dit buiten onze macht. We hopen op uw begrip hiervoor.

Wij zijn per telefoon en e-mail goed bereikbaar. Mocht u contact willen opnemen, dan kan dat. Zie de colofon voor onze contactgegevens.

 

uw bestelling vertraagt

Corona-update 5
(7 april 2020)

In ons ordersysteem zien we dat de pakketbezorging op het landelijk sorteercentrum van DHL vertraging oploopt.

Helaas zien we dat de bezorging van pakketjes niet meer binnen 24 uur plaatsvindt. Wij versturen nog altijd dezelfde dag als er voor 16.00 uur is besteld (niet gegarandeerd geldt dat voor bestellingen tot 18.00 uur). Aan de vertraging bij DHL kunnen we helaas niets doen, hoe graag we dat ook zouden willen.

Daarom blijft ons advies: bestel op tijd, wacht niet tot het laatste moment.

Extra vertraging in Belgiƫ tot 11 april

DHL heeft laten weten dat hun logistieke partner in Belgiƫ een kleine week vertraging heeft in het wegwerken van pakketten. Uiterlijk 11 april moeten de achterstanden weggewerkt zijn.

 

Levering voorraad

Corona-update 4
(6 april 2020)

We merken dat door het corona-virus (Covid-19) er vertraging optreedt in onze aanlevering van voorraden.

In eerste instantie ging alles nog goed, maar de huidige leveringen vanuit Amerika zijn wel onderweg maar lopen helaas door ziekte van logistieke medewerkers en controles bij de grens vertraging op. NeilMed Amerika en NeilMed Nederland doen er alles aan om de voorraden zo snel mogelijk deze kant op te krijgen. In onze KNO-winkel geven we op de productpagina aan of een artikel nog beperkt voorradig is. Mocht het op zijn, dan kan je het nabestellen. Dat betekent dat we niet gelijk kunnen leveren. Wel verwerken we als eerste de nabestellingen zodra de voorraden binnen zijn.

Aflevering volgende dag niet gegarandeerd

Vooralsnog geeft DHL aan dat de pakketverzorging geen grote hinder ondervindt. Wel vallen er logistieke medewerkers uit door ziekte. Hoewel DHL nog geen waarschuwingen afgeeft, willen we je vragen tijdig te bestellen en niet tot op het laatste moment te wachten. De situatie bij DHL kan snel veranderen; PostNL heeft bijvoorbeeld al in de media laten weten door zieke medewerkers vertraging in de bezorging op te lopen.

Zie ook de eerdere corona-updates op deze pagina.

 

Aanpassing bezorging

Corona-update 3

DHL verandert de manier waarop pakketten worden bezorgd. Dit kan betekenen dat je pakket een dag later wordt bezorgd!

Vanaf woensdag 25 maart 2020 past DHL de bezorging van pakketten aan in verband met het corona-virus. Op de pakketpunten in Nederland wordt nog maar 1x per dag pakketten bezorgd en opgehaald.

Zoals gebruikelijk zal DHL een pakketje eerst bij jou thuis afleveren. Als je niet thuis bent, wordt het pakketje bij een DHL-punt afgeleverd. Momenteel komt de chauffeur 2x per dag langs bij zo’n DHL pakketpunt. Eerst worden er pakketten bezorgd en later op de dag worden pakketten weer afgehaald. Vanwege het corona-virus wordt dat nu 1x per dag.

Als je niet thuis bent, kan dit betekenen dat je pakketje pas de volgende dag op een DHL-pakketpunt wordt afgeleverd.

Veel DHL-pakketpunten blijven open voor het ophalen en versturen van pakjes. Omdat DHL het aantal contactmomenten tussen DHL-punten en bezorgers vermindert, kan een zending een dag langer onderweg zijn.

Wij adviseren je daarom tijdig een nieuwe bestelling te plaatsen en niet tot het laatste moment te wachten.

 

Snelle bezorging?

Corona-update 2

We geven graag antwoord op een aantal vragen met betrekking tot onze pakketverzending en het corona-virus.

Wordt mijn bestelling nog wel snel geleverd?

Wij verzenden iedere dag bestellingen naar onze klanten. VĆ³Ć³r 16.00 uur besteld, is de volgende dag in huis. Uiteraard zijn we daarbij afhankelijk van #DHL, maar vooralsnog blijft DHL gewoon bezorgen zoals altijd. Er zijn door de overheid nog geen beperkingen opgelegd.

Verandert DHL de post- en pakketbezorging?

Bezorgers van #DHL houden 1,5 meten afstand bij het bezorgen. Ze tekenen zelf voor ontvangst in het bijzijn van de ontvanger (dit is voor onze producten niet aan de orde). In de praktijk betekent dit dat de bezorg een pakketje voor de deur legt, aanbelt en vervolgens op 1,5 meter afstand van de deur afwacht of u thuis bent. Als dit het geval is, is het pakketje hiermee overhandigd. Is dit niet het geval, dan wordt de standaardprocedure gevolgd en het pakketje afgeleverd bij het dichtstbijzijnde DHL-afhaalpunt.

Kan ik Corona krijgen via een pakketje?

Het virus verspreidt zich voornamelijk via mensen, zegt het RIVM. Gladde oppervlakten vormen een risico, blijkt uit een artikel in de Volkskrant (*1). Onderzoek toont echter aan dat kartonnen verpakkingen na maximaal 24 uur virus vrij zijn. Dat betekent dat pakketpost bij aflevering vrijwel virusvrij is. Dat neemt niet weg dat een goede hygiƫne nog altijd zeer belangrijk is! Was voor de zekerheid je handen nadat je het pakketje hebt aangenomen. Volg de richtlijnen van het RIVM (*2).

Op zijn website schrijft het RIVM het volgende:

De kans dat het virus op poststukken zit is in Nederland heel klein, maar niet helemaal uitgesloten. Daarnaast is de kans dat het virus dan nog besmettelijk is ook heel klein. Er is geen bewijs dat mensen door post besmet zijn geraakt. In het algemeen raden we aan om regelmatig je handen te wassen. Een virus heeft altijd een mens of dier nodig om ā€˜in leven te blijvenā€™ en zich te kunnen delen. Buiten het lichaam kan het virus maar kort overleven. Hoe lang dat precies is, is nu nog onbekend. Dit kan variĆ«ren van enkele uren tot enkele dagen. Dat is afhankelijk van bijvoorbeeld het soort oppervlak, de temperatuur en de luchtvochtigheid (*3).

*1 https://www.volkskrant.nl/wetenschap/kan-het-coronavirus-zich-via-de-lucht-verspreiden~b7c1da37/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

*2 https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/vragen-antwoorden#Vragen%20over%20voorkomen%20besmetting

*3 https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/vragen-antwoorden

Helpt neusspoelen?

Corona-update 1

Op social media geven mensen elkaar het advies om je neus te spoelen met NeilMed neusdouches (*1). Helpt dat?

Wij raden je dit altijd aan bij verkoudheidsklachten (en andere klachten zoals allergieƫn als hooikoorts). Dit geldt ook voor verkoudheidsklachten die bij Corona horen. Voor zover je er zelf wat aan kan doen, houd je in ieder geval je neus zoveel mogelijk open voor frisse lucht en je houdt je neus schoon. Je neus spoelen kan je zo vaak doen als je wilt. Je raakt er niet aan verslaafd. NeilMed wordt wereldwijd vertrouwd en is de nr.1 onder KNO-artsen.

De Amerikaanse #kinderarts Dr. Song zegt:

ā€œHoewel COVID-19 een nieuw virus en we niet met zekerheid kunnen zeggen of nasale irrigatie een verschil maakt voor de preventie, geloof ik dat een van de beste preventieve dingen die u kunt doen is het spoelen van uw neuspassages en die van uw kinderen. Doe dit aan het einde van iedere dag, en na mogelijke blootstellingssituaties (bijvoorbeeld supermarkt, groepen mensen, reizen, school e.d.). Nasale irrigatie kan virale deeltjes wegspoelen voordat ze de kans krijgen om vast te houden, en daardoor voorkomen dat er veel infecties optreden. Afgezien van regelmatig handen wassen geloof ik dat dagelijkse en frequente #neusirrigatie een van de belangrijkste dingen is die we kunnen doen om te voorkomen dat influenza en andere virale luchtweginfecties vat krijgen.ā€ (*2)

Ook Capathia Collaborative Medical Centre in Dallas, VS, zegt
dat het spoelen van je neus past binnen een COVID-19 protocol. (*3)

*1 https://neilmednederland.nl/product-categorie/neusdouche/

*2 https://healthykidshappykids.com/2020/02/27/coronavirus-covid-19/

*3 https://carpathiacollaborative.com/wp-content/uploads/2020/03/corona-4.pdf

Volg ons:

Copyright Ā© 2015 - 2020

Openingstijden:

Ma t/m vrij 9.00-21.00 u
Zaterdag 9.00-12.00 u

Keurmerk webwinkel

Contact:

T: 06-12036512
(0031 6 12036512)
M: info@neilmednederland.nl

KVK 66354730
BTW NL002141933B68

De waardering van neilmednederland.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 9.5/10 gebaseerd op 38 reviews.
Afbeelding aanmelden nieuwsbrief

Aanmelden nieuwsbrief

Ontvang aanbiedingen en informatie over (nieuwe) NeilMed KNO- en piercingaftercare-producten.
Wij versturen slechts een aantal keren per jaar een nieuwsbrief.

Je bent ingeschreven voor onze nieuwsbrief!

Pin It on Pinterest

Share This